Sunday, February 28, 2010

Lawatan Muzium Tentera @ 20 Februari 2010

Assalamualaikum semua,

Salam Maulidur Rasul. Rasanya masih belum terlambat untuk diucapkan. Apa khabar semua? Harap semua sihat belaka dan ceria sentiasa. Walaupun sudah seminggu berlalu tetapi masih tetap terasa lawatan yang kita buat. Bagi parents yang hadir memberi komitmen, jutaan terima kasih kami ucapkan. Kami teachers sangat menghargai semangat dan kerjasama yang parents berikan.

Okay, seperti yang semua sedia maklum program bermula pada pukul 9 pagi. Berkumpul di PAPN dan bas MPPD disediakan untuk ke muzium. Tetapi hanya kanak - kanak sahaja yang naik bas. Mostly, ini merupakan pengalaman pertama anak - anak PERMATA naik bas. Ada yang ok, ada yang menangis kena tinggal. But after that, ok dah. So, we reached at Muzium Tentera around 10 am. And the story goes by:

Sesi taklimat from Ketua Pendidik iaitu Teacher Elly. Semuanya penuh semangat pagi sabtu nak pergi berjalan ya.

Dah habis taklimat, kita berkumpul untuk naik bas. Bagi anak kecil, dibenarkan ibu atau ayah naik bas sekali. Memang riuh rendah masa dalam bas ini. Ada yang ok, ada menangis, ada happy, ada yang termenung, ada jerit teruja..teacher pening @_@

Dah sampai pun di muzium. Kali ini taklimat oleh seorang pegawai muzium. Agak lama juga taklimat yang diberikan. Almaklum saja, muzium dan sejarah tidak boleh dipisahkan.

Okay, tak silap teacher terdapat 5 bilik muzium ya. Jadi kita pergi dari 1 bilik pameran ke 1 bilk. Agak seronok bagi teachers yang memang pertama kali datang ke sini. Bahan pameran dan interior pun menarik. Especially kereta kebal itu ye.

Lihat saja anak - anak yang had fun dan enjoy trip mereka. Teacher pun excited bergambar ye. Okay, we had fun together! :)

Sesi posing lagi oleh teachers dan anak - anak.

Dan, akhirnya tamat dah lawatan kita. Sesi bergambar bersama ibu bapa. Walaupun cuaca agak panas, tetapi kita reda bersama.

Terima kasih semua. Kita berjumpa lagi untuk Program akan datang iaitu HARI KELUARGA Mac ini.
Oh ya, untuk video lawatan ini, teacher will upload kemudian. Harap sabar ya. Baiklah sekian, teacher merepotkan Lawatan Muzium Tentera. Sehingga berjumpa lagi :)

Maaf atas kualiti sesetengah gambar yang diambil kurang memuaskan. Snap guna video kamera. Teacher tiada 2 memory card. Have to switch kalau nak gune either one.

No comments:

Post a Comment